Mine første egenproduserte blomster

Forum for arter og hybrider innenfor slektene.

Mine første egenproduserte blomster

Innlegg liten blome » 03 Aug 2008, 21:32

En heldig dag jeg var og kikket i den lokale blomsterbutikken fikk jeg øye på en kasse med billige phalaenopsiser litt gjemt baki butikken.
Jeg drasset med meg hjem en av dem under påskuddet fra selger om at den var "utblomstret" for den hadde stått i butikken så lenge at de ville bare bli kvitt den. (Jeg fikk òg gratis èn phal. fordi de hadde kuttet den og skulle kaste den og tilfeldigvis var jeg der akkurat da, men den har gått i dvale tydeligvis.)
Den blomstret leeenge og vel, jeg tror den blomstret i godt og vel tre mnd hos meg, helt til blomstene en etter en falt av og noen gikk som offergave til en eller to uheldige manøvreringer med støvsugeren :lol: og jeg trodde at nå kom den til å legge inn årene sine for mange mnd. Men neida, optimistisk skjøt den ut nye stilker på stilken sin og her for noen dager siden åpenbarte det seg to som åpnet seg samtidig.

Her er "tvillingene"
Bilde

Bilde

Bildene ble ikke sånn kjempebra men greie nok, måtte få tatt noen bevisbilder med en gang slik at de ikke detter av før jeg fikk vise "produksjonen" til noen :D

Nå venter jeg bare spent på at de andre håpefulle knoppene skal bli ferdige. Det er ikke prisen som setter blomstene, det er hvertfall en ting som er helt sikkert!!
liten blome

Re: Mine første egenproduserte blomster

Innlegg siamesisk*orkide » 05 Aug 2008, 20:39

Gratulerer, det er alltid en god følelse når noe blomstrer omigjen!
kjøpte selv en "billig" orkide..49,-kr, og den har en gren som blomstrer og en som vokser ..nesten 2 grener , altså..gleder meg til å følge dem!
mvh sia-ork
siamesisk*orkide

Innlegg liten blome » 06 Aug 2008, 11:43

Takkitakk! :D

Det er farlig det å gå litt i krokene på blomsterbutikker, er de så billige som din så kan man rett og slett ikke la være å kjøpe... :roll: :mrgreen:
liten blome

Innlegg liten blome » 29 Aug 2008, 12:31

selv om det ikke virker til at så mange er interesserte i 'kjipe' phalaenopsiser, så fortsetter jeg tråden min. Jeg håper jo at vi kan lage litt mer liv her inne, jeg syns det er like spennende å se 'kjipe' orkideer som meget spesielle orkideer.

siden sist har planten min kommet med flere blomster, den siste har til og med en mørkere nyanse enn de andre. På den andre stilken er det knopper som jeg vedder på er blitt helt åpen til i morgen.

Her er de! :mrgreen:
Bilde
liten blome

Innlegg Lene Th. » 01 Sep 2008, 15:34

*Vakre* var de!
Og Phals er da slettes ikke verken kjipe eller kjedelige! Det er ikke mange orkideer som blomstrer like villig, og heller ikke mange som blomstrer igjen og igjen fra samme stengel, så det er en tøff art, ingen tvil om det!
Grattis med blomstring på en meget vakker utgave av Phalaenopsis! :D
Lene Th.

Innlegg liten blome » 01 Sep 2008, 16:36

Nei jeg synes slettes ikke de er kjipe, men jeg vet ikke hvor fine folk flest er på det..

Den har fått enda en blomst nå, en bitteliten søt en :mrgreen:
liten blome

Gå til Phalaenopsis og Doritis

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest