Phalaenopsis schilleriana

Forum for arter og hybrider innenfor slektene.

Phalaenopsis schilleriana

Innlegg Helena W. » 21 Feb 2007, 23:08

Nå blomstrer min unge Phalaenopsis schilleriana som jeg skaffet i fjor Påske. Blomstrene til dette exemplar har en nydelig parfymeduft.

Bilde

Helena W.
Helena W.

Innlegg trulte » 22 Feb 2007, 13:24

Den er kjempesøt!!
Hilsen Heidi
trulte

Innlegg Helena W. » 22 Feb 2007, 22:08

Takk :D
Er glad tross at det bare er tre blomster, for det er en liten plante. Håper den kan bli større og få fler blomster etter hvert. Og så er jeg veldig fornøyd med duften, for hva jeg vet så dufter ikke alle schilleriana.

Hva blomstrer hos deg, (og andre også :!: ) akkurat nå?

Må ju prøve å få se til å lage litt liv her på Fettbladet... :wink:

Hilsen Helena
Helena W.

Innlegg trulte » 23 Feb 2007, 22:00

Hos meg blomstrer 8-10 phalaenopsis nå, forsøkte sette inn bilde i innlegget, men det var visst for avansert for meg..... :oops:
Hva jeg er mer spent på er en Cymbidium, den blomstrer forhåpentligvis i neste uke. Synes cym. er en skikkelig spennende plante, det er liksom alltid noe å være spent på; kulden om høsten, nye skudd/blomster, blomstringen og til slutt speiding etter lus/spinnmidd. Det er liksom alltid en grunn til å nistirre på Cymbidium, og det er det jeg liker! :)
Hilsen Heidi
trulte

Innlegg Helena W. » 23 Feb 2007, 23:21

Flott at din Cymbidium skal blomstre.
Mine ble i det nermeste stekt ute på balkongen i sommer, så de mår ikke så bra i år. :(
En har overlevt, men den sto inne. :lol: Er derfor grønn og fin, men ingen blomster.
Tror jeg har lært det med bilder og husker det tom :roll: , endelig...
Det er sikkert beskrevet under teknisk, men her er en versjon:
Du må først ha bildet ute på nettet ett sted, f. eks. fotoalbum.
Siden tar du frem bildet på nettet og høyreklikker og velger egenskaper. Da kommer det frem en rute med diverse info, bl.a. adressen til bildet.
Kopier adressen og pass på og få med hele adressen, det gjorde ikke jeg første gang...
Skriv inlegg her, trykk på Img knotten en gang, lim inn billedadressen og trykk på Img en gang til. Da burde det fungere.

H. Helena
Helena W.

Innlegg Inger Karin » 26 Feb 2007, 13:06

Hos meg blomstrer et par Phalaenopsis nå, og det er flere med knopp. Dette synes jeg er min fineste Phalaenopsis, nesten renhvit med litt gult, men bildet kunne vært bedre (klikkbart bilde) :D

Bilde
Brukerens avatar
Inger Karin

Innlegg Inger Karin » 16 Mar 2007, 16:56

Nå ser den slik ut, klikkbart bilde :-)

Bilde
Brukerens avatar
Inger Karin

Re: Phalaenopsis schilleriana

Innlegg hammer » 24 Jun 2009, 04:56

Kjekt aa se en phal som ikke er tvangsstivet rett opp!! :D En NYDELIG plante du har, eller hadde, det er jo en stund siden du la ut de bildene :) :)
hammer

Gå til Phalaenopsis og Doritis

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest