Vanda Sansai Blue

Forum for alle spørsmål om arter og hybrider innenfor slektene.

Vanda Sansai Blue

Innlegg Rein » 10 Jan 2007, 00:04

Her er et bilde av min Vanda Sansai Blue, som blomstrer for første gang med 5 blomster nå. Blomstene er over 10cm brede, med unntak av den som åpnet seg sist. I dagslys er den blå, mens den i lampelys er lilla eller fiolett eller...i hvertfall ikke blå :wink:

Bilde

- Rein
Rein

Innlegg trulte » 10 Jan 2007, 19:13

Hei Rein!
Den er kjempefin! Du har så mange flotte orkideer Rein, jeg skulle ønske du kunne lage deg et fotoalbum her på NOF's side! :wink:
Hilsen Heidi
trulte

Innlegg Helena W. » 14 Jan 2007, 21:29

Gratulerer med blomster! :D
Har du dratt opp den fra ungplante?
Jeg har også densamme som blomstret for første gang nå i vinter, med tre blomster. Venter på fler neste gang. :)
Visst er blomsterfarger som forandrer seg med lyset spennende!
H. Helena
Helena W.

Innlegg Rein » 15 Jan 2007, 22:34

Jeg får ta en prat med Steinar om det med fotoalbum...
...Hmmm, lurer på om jeg ikke har skrevet noe tilsvarende her før en gang :roll:
Jeg kan nok ikke skryte på meg å ha dyrket denne frem fra ungplante. Jeg kjøpte 3 Vanda-type hybrider i juni, hvorav 2 av disse har blitt presentert her på forumet. Den tredje, V. Pats Delight, er godt i gang med å sette stengler nå. Det er forresten et fint bilde av Pats Delight i Helena W sitt fotoalbum :D
Og så var jeg nok litt rask med å oppgi størrelsen på blomstene på min Sansai Blue. De bruker tydeligvis tid på å vokse seg ferdig, og måler nå mellom 10,5 og 11,5 cm.
- Rein
Rein

Fotoalbum

Innlegg cattleya » 16 Jan 2007, 00:30

8) Hvis Rein vil ha fotoalbum på NOF-sidene så man han ta kontakt med meg for å få tilgang til et slikt album. Dette gjelder alle medlemmer i NOF og ikke bare Rein...... :wink:
Vennlig hilsen
Steinar Samsing Myhre.
Brukerens avatar
cattleya
Site Admin

Innlegg Helena W. » 16 Jan 2007, 11:18

Takk Rein.
Husker jeg riktig så brukte blomstene på min S. B. i hvert fall en uke til å vokse og forandre farge. :)
Kommer det flere stengler på din Pat samtidlig?
H. Helena
Helena W.

Innlegg Rein » 16 Jan 2007, 16:13

Helt korrekt Steinar ! Skal jeg ha et album, så må jeg ta kontakt med deg, og det har jeg ikke gjort enda. Ingen annen kritikk enn selvkritikk herfra :lol:

Det er to stengler på Pat. En hvor knoppene er godt synlige, og en som enda bare har en klump i enden. Jeg er litt skeptisk til hvordan det går med den minste stengelen når jeg flytter den opp i stua, men jeg kan jo ikke la den stå å blomstre for seg selv nede i kjelleren heller :?
Jeg klarer sikkert ikke å la være å legge ut noen bilder når den tid kommer :wink:

- Rein
Rein

Innlegg Rein » 07 Feb 2007, 22:05

Tja, jeg synes det ble et pent par ut av dette :D

Bilde

V. Pats Delight, til venstre, har 6 blomster på den ene, og 2 på den andre blomsterstilken. Nesten som forventet at stilk 2 ikke skulle gi stort, men tuppen visnet før jeg flyttet den til stua.
De er litt kultne å fotografere disse her, for det blir liksom så lite av blomstringen som vises uansett vinkel. Det er bedre å ha dem i stua :lol:

- Rein
Rein

Gå til Vanda, Aerides og Ascocentrum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest