Høres kanskje ut som en merkelig kombinasjon men jeg har forelsket meg i det lille krabat https://www.google.no/search?q=geosesarma&rls=com.microsoft:nb-NO:IE-Address&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=QbobVbfVNY7qaPeAgogE&ved=0CB0QsAQ&biw=1664&bih=739
Kort beskrevet liten, liker å klatre blant planter og spiser ikke dem, lever i fersk men litt hard vann. En paludarium med vann i bunn, en liten landdel og en planteveg bak er derfor perfekt. Vann i bunn skal varmes til 22-25 grader så det bli høy temperature og luftfuktighet. Jeg kjøpte en terrarium 60x60x120(høy) så jeg får virkelig plass til planter. Noen planter som blomster i jungel skulle være fint.
- Jeg skulle helst ha dvergorkideer. Men kan ikke noe om orkide så kan dere anbefalle noen arter/slekter jeg burde satse på.
- Hvordan blir det med hard vann og orkideer. Bør jeg heller passe på spraye orkideer med bløttvann enn å ha automatisk vanning med akvarievannet (som også innolder litt nitratt og fosfater fra fiskeavfall men ikke mye)
- Det er 4 lysrør i toppen, må jeg ha spesielle lysrør?